23948sdkhjf

Shoppingcenter udfordrer konkurrencen med gratis husleje

En stor dansk detailspiller vil nu sætte skub i branchen ved at give plads til de små spillere med en ny konkurrence, hvor man kan vinde et butikslokale gratis i en måned.
Den fysiske detailhandel, der i dag udfordres af nethandlen, må tænke i nye baner. Samtidig råber politikerne på initiativer fra erhvervslivet for at holde danskernes købelyst i gang. Nu vil en stor dansk detailspiller sætte skub i branchen ved at give plads til de små spillere. Det initiativ får opbakning fra bl.a. Dansk Iværksætterforening.

Det kan være svært at komme ud over rampen med sin gode idé. Især detailhandlen er udfordret af stor konkurrence, hvor det oftest er de store butikskæder, der overskygger de mindre og unikke butikker. Men nu griber Københavns største shoppingcenter Fisketorvet – Copenhagen Mall i egen barm og giver med konkurrencen ”Win Your Own Store” et butikslokale gratis i en måned til en iværksætter med et anderledes og idérigt butikskoncept.

- Det kan være noget af en jungle og omkostningsfuldt, at starte forretning selv. Derfor er vi glade for at se initiativer som dette fra Fisketorvet, der viser, at det etablerede erhvervsliv gerne giver en håndsrækning og vil være med til at gøre Danmark til et godt sted at starte egen virksomhed. Det er positivt, og derfor bakker jeg også op om initiativet som jurymedlem, siger Christian Walther, formand for Dansk Iværksætterforening.

Han skal sammen med Anh Lê, stifter og medejer af restaurantkæden Lê Lê, Steffen Hjaltelin, stifter af reklamebureauet Hjaltelin Stahl, og Jacob Bannor, centerchef for Fisketorvet vurdere hvilket butikskoncept, der skal kickstartes på Fisketorvet.

Øget konkurrence udfordrer centerkonceptet
Den nye og indtil nu ukendte butik, som kan sælge alt fra anderledes kunst, keramik og mode til cykler, skal være med til at styrke shoppingcenterets position i et marked præget af høj konkurrence.

- Vi har netop afsluttet en kæmpe ombygning af vores shoppingcenter, og det har fået os til at tænke i nye baner og udfordre vores eget koncept som shoppingcenter, for at vi kan skille os endnu mere ud fra konkurrenterne. Udover at tilbyde vores kunder en bred vifte af butikker og faciliteter vil vi også gerne kunne tilbyde dem nogle utraditionelle butikskoncepter, siger Jacob Bannor, centerchef Fisketorvet – Copenhagen Mall.

Udover den gratis husleje i en måned, med mulighed for forlængelse, skal også gratis markedsføring via Fisketorvets kanaler og shoppingcenterets store kundestrøm på 7,5 mio. om året være med til at sætte vind i sejlene for vinderen af ”Win Your Own Store”.

Vinderen får samtidig gode råd om iværksætteri fra juryens fagfolk samt 10.000 kr. til indretning af butikken, som skal være klar til åbning 1. oktober. Alle idéforslag skal være indsendt senest den 17. august.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062